درمان کبد چرب با عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی و آبلیمو [درمان|پیشگیری] کبد چرب (ویدیو کلیپ)

روش درمان کبد چرب با خواص آبلیمو و عسل . عسل طبیعی در درمان انواع بیماری ها کاربرد مستقیم دارد و همچنین در درمان بیماری های کبدی مخصوصا کبد چرب توانایی پاکسازی کبد به عنوان یکی از مهمترین اعضای بدن را دارا میباشد. در این آموزش یک نوشیدنی بسیار ساده با عسل آشنا میشوید که نقش پاکسازی کبد را انجام میدهد


درمان کبدچرب

برای حفظ عملکرد کبد خود، بنیاد آمریکایی کبد توصیه می کند رژیم غذایی متعادل که شامل میوه ها مانند لیمو و همچنین سبزیجات، غلات، گوشت بدون چربی، منابع غیر پروتئینی مانند لوبیا و روغن های سالم باشد. این بنیاد همچنین پیشنهاد می کند میزان مصرف قند و چربی و مصرف زیاد آب را محدود کنید.

خواص عسل در درمان کبد چرب

در تحقیقی که روی سه گروه از موش های آزمایشگاهی انجام شد با بررسی آنها دریافتند که عسل در پیشگیری از آسیب های کبدی به علت انسداد مجرای صفراوی مشترک مفید است.

تحقیق و آزمایش درمان کبد با عسل در بیماری های انسداد صفرا
تحقیق و آزمایش تاثیر عسل بر درمان کبد

این تحقیق که در سال 2008 در سایت انیستیتو درمان و سلامت آمریکا به ثبت رسیده تاثیر عسل در نتیجه تحقیق با کلمه اختلاف معنی دار (درگروهی که عسل برای نمونه مصرف کرده اند) به ثبت رسانده است.

آیا عسل در درمان کبد چرب موثر است؟

تحقیقات نشان میدهد مصرف عسل بصورت معنی دار در سلامت کبد موثر است.

آیا میتوان کبد چرب را با آبلیمو عسل درمان کرد؟

ترکیب عسل و آبلیمو میتواند به بهبود سلامت کبد کمک کند و در بسیار از موارد منجر به پیشگیری و درمان بشود. قطعا اصلاح سبک زندگی و تغذیه در اولویت باید قرار بگیرد. نیازمند بررسی مرحله پیشرفت بیماری و مراجعه به پزشک متخصص است.

عسل مناسب برای مصارف درمانی دارای تضمین کیفیت:

درمان کبد چرب از نظر دکتر خیراندیش با عسل

بهترین عسل برای استفاده در درمان کبد چرب

یکی از بهترین خواص عسل این است که دارای آنتی بیوتیک طبیعی است که با التهاب مبارزه می کند. این به لطف یک ترکیب شناخته شده به عنوان inhibin، دارای خواص ضد میکروبی نیز هست.

عسل یک ماده سم زدای طبیعی است که بافت کبد شما را تقویت می کند و باعث بهبودی در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب می شود. گلوکز در عسل به راحتی جذب می شود و بلافاصله به انرژی تبدیل می شود. به این ترتیب، کبد شما را بیش از به کار نمیگیرد و در تغییرات بیش از حد گلیکوژن نیاز ندارد.

بهترین عسل برای مراقبت از عسل طبیعی و ارگانیک است. برای اطلاعات بیشتر درباره عسل طبیعی میتوانید به این مقاله آموزشی مراجعه کنید: 5 حقیقتی که درباره عسل طبیعی نمی دانید!

خواص آبلیمو برای کبد چرب

خواص آبلیمو برای کبد چرب: لیمو علاوه بر رژیم غذایی شما را سالم نگه می دارد و در این حالت از عملکرد کبد حمایت می کند. آب لیمو کم کالری و منبع عالی ویتامین C است. آبلیمو تنها 11 کالری و 3 گرم کربوهیدرات دارد. همچنین دارای 19 میلی گرم ویتامین C و بیش از 30 درصد ارزش روزانه است. اگرچه آب از یک لیمو منبع مهمی از مواد مغذی دیگر نیست، اما می تواند به شما در تامین نیازهای روزانه تایلین، اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین B6، منیزیم و پتاسیم کمک کند.

آب لیمو یک راه خوب برای افزودن عطر و طعم به مواد غذایی هنگام تلاش برای محدود کردن مصرف چربی و قند است. به جای سس با چربی بالا با مرغ یا ماهی خود، آب لیمو را برای طعم و رطوبت اضافه کنید. آب لیمو همچنین می تواند عطر و طعم را برای سبزیجات پخته یا سبزیجات اضافه کرده و جایگزینی مناسب برای سس سالاد با چربی و سدیم بالا را ایجاد کند. و اگر شما به سختی با نیازهای روزانه خود مواجه شده اید، آب یک لیمو را به شیشه ای از آب یخ ساده یا حتی یک فنجان آب گرم فشار دهید تا عطر و طعم را بهبود بخشید.

خواص عسل و آبلیمو طبیعی در درمان بیماری های کبد

مزایای عسل ارگانیک برای سلامت کبد: عسل طبیعی غذایی سالم است. عسل غنی از گلوکز، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هاست و این یکی از گزینه های مناسب برای کبد شما میباشد.

مزایای عسل و لیمو شامل محافظت از بدن دربرابر رادیکال های سمی و مضر آزاد است که منجر بیماری هایی نظیر: یبوست، آکنه یا جوش یا بسیاری از مشکلات دیگر می شود. سبک زندگی امروز ما با مواد شیمیایی و کودهای موجود باعث ورود آلودگی و آسیب هایی در بدن را افزایش داده است.

آلودگی، عادات غذایی ناسالم و دیگر عوامل خارجی باعث انباشت سموم در بافت پوست، کبد و دستگاه تنفسی می شود. بنابراین نوشیدن لیمو و عسل با آب گرم به سم زدایی بدن کمک می کند. این باعث می شود تا تونیک موثر کبد کمک کند که عملکرد آن را با خنثی سازی رادیکال های مضر آزاد در بدن راحت تر مقابله نماید.

درمان کبد چرب با خواص آبلیمو و عسل

صبح بعداز بیدار شدن دهان خودرا با آب بشویید.  اولین چیزی که میل میکنید نصف لیوان آب ولرم همراه با یک قاشق غذا خوری عسل و مقدار دلخواه آبلیمو (ترجیحا آبلیومی تازه) میل نمایید.

نکات مهم در پاکسازی کبد با عسل و آبلیمو

مهمترین نکات عسل و آبلیمو این نوشیدنی ساده این است که آب نباید جوش باشد چون باعث از بین رفتن خواص درمانی عسل خواهد شد (حداکثر 50 درجه سانتی گراد) و همچنین ترجیحا آبلیموی تازه استفاده نمایید و اگر آبلیموی تازه در دسترس نیست از آبلیموی طبیعی استفاده نمایید. و تا جای ممکن از آبلیموی صنعتی پرهیز نمایید.

عسل و آبلیمو چگونه باعث درمان و پاکسازی کبد چرب میشود؟

کبد یکی از مهمترین کارخانه های بدن است که نقش مستقیم در متابولیسم بدن را داراست و با توجه به سبک زندگی و محیط و موادغذایی مصرفی کاملا تاثیر میپذیرد. عسل و آبلیمو با آبگرم تاثیر پاک کنندی بر روی کبد میگذارند و با پاک شدن کبد مستقیما رنگ چهره و زیبایی پوست بخصوص پوست صورت شما تاثیر میگذارد. برای تاثیر بیشتر سعی کنید به این برنامه پایبند باشید.

خواص عسل و آبلیمو

  • پاکسازی کبد
  • تقویت سیستم ایمنی
  • خون‌سازی
  • معجون عالی برای درمان سرماخوردگی

آخرین نکته عسل درمانی با آبلیمو اینکه اگر آبلیمو باعث دل ضعفه شما میشود میتوانید عسل بیشتر و آبلیموی کمتری در این ترکیب استفاده نمایید.

تجربیات خودرا از مصرف  و خواص آبلیمو برای کبد و مراحل درمان کبد چرب با عسل و پاکسازی کبد چرب و درمان سرماخوردگی با دوستان خود درمیان بگذارید.

 مطلب مرتبط با موضوع درمان دیابت

درمان دیابت با بره موم

مضرات آبلیمو و عسل

برای بررسی مضرات آبلیمو و عسل به دو نکته توجه کنید: عسل طبیعی همراه با آب ولرم که در طب سنتی عسل آب گفته و توصیه میشود، معمولا به علت وجود عسل طبع گرم دارد؛ البته هستند عسل هایی که طبع معتدل یا سرد داشته باشند اما اکثر عسل ها گرم هستند. پس برای افرادی که طبع گرم دارند مخصوصا در تابستان توصیه میشود عسل را با آبلیمو به اندازی کافی آن را معتدل کنند. اگر صبح عسل آبلیمو ناشتا استفاده میکنید و آبلیمو زیاد باشد ممکن است باعث ضعف شما شود و در میزان آبلیمو دقت کنید. نکته دومی که درباره مضرات آبلیمو و عسل باید بدانید این است که اگر عسل غیر طبیعی یا آبلیموی غیر طبیعی استفاده کنید، نه تنها از خواص درمانی بهره نمیبرید بلکه حتی برای شما ضرر خواهد داشت.

۱۰ در مورد “خواص عسل طبیعی و آبلیمو [درمان|پیشگیری] کبد چرب (ویدیو کلیپ)”

    1. سلام؛ همانطور که در متن مقاله هم مفصل توضیح داده شده در پاسخ به سوال آیا عسل برای کبد چرب مفید است نوشته شده و جایی نظری درباره استفاده و خواص ابلیمو برای کبد چرب به تنهایی آیا مفید است یا مضر ارائه نشده. خوردن آبلیمو ناشتا برای کبد درست یا غلت در هر حال باعث ضعف میشود. ترکیب عسل و آبلیمو همراه با کمی آب ولرم بصورتی که نه شیرینی و نه ترشی زننده ای داشته باشد (کمی غلیظ تر از شربت ابلیمو) برای پیشگیری از مشکلات کبدی نظیر کبد چرب میتواند مفید باشد و درصورت مراحل پیشرفته بیماری حتما باید تحت نظر پزشک متخصص درمان انجام شود.

  1. آیا واقعا عسل و لیمو برای کبد اینقدر مفیده که ما بخوایم بصورت روزانه استفاده بکنبم و مثل درمان برای مشکلات یا پیشگیری از بیمار کبدی ازش استفاه کنیم؟

    1. در پاسخ به سوال ایا عسل و لیمو یا آبلیمو برای کبد چرب خوب است یا خیر در یک جمله میتوان گفت: عسل نه تنها برای بهبود عملکرد کبد بلکه بسیاری از ارکان اساسی بدن مثل قلب ، مغز ، معده ، خون و… مفید است. شربت عسل آبلیمو میتواند جایگزین بسیار مفید و طبیعی بجای بسیاری از شربت و نوشیدنی های مصنوعی باشد که نتنها خواصی ندارند بلکه صدها ضرر آنها به اثبات رسیده است.

      شرح نتایج استفاده ابلیمو عسل برای کبد: استفاده دائمی توصیه ما نیست ولی عسل آبلیمو میتوانید یکی از گزینه های شما برای شروع روز باشد ، پیشنهاد میکنیم لیستی از شربت های عسلی را با توجه به فصل و ذائقه و شرایط خود تهیه کنید و بصورت متنوع در فصل های مختلف با کمی تغییر استفاده کنید. در مواردی که افراد دچار بیماری های خاص و دارو مصرف میکنند حتما برای مصرف عسل از پزشک خود مشورت بگیرید (برای جلوگیری از تداخلات دارویی و…)
      بیشتر خواص لیمو برای کبد بخاطر منبع غنی ویتامین سی است nih.gov . یکی از عوامل مشکلات کبدی شکر افزده است (منبع: fatty liver) که پیشنهاد میکنیم تا جای ممکن شکر را مواد غذایی حاوی شکر مثل: بستی ، شربت ، نوشابه های معمولی و انرژی زا ، نان و انواع شیرینی را از زنجیره غذایی خود حذف کنید

  2. پسرم خیلی بی اشتهاس وخودمم صورتم جوش میزنه وقتی غذاهای چرب وتند میخورم ایا عسل مصرف کنم تاثیرداره؟

    1. سلام؛ قطعا میتوانید عسل مصرف کنید. استفاده از آبلیمو در کنار عسل میتوانداز گرمی آن بکهاد. پیشنهاد میکنم به شکل های مختلف امتحان کنید تا بهترین حالت مناسب خودتان را پیدا کنید و بتوانید از خواص این ماده ارزشمند خدا دادی بهره مند شوید.

    2. خیلی عالی خییییییلی من اشتها به غذا نداشتم
      ولی عسل ولیمو ترش استفاده کردم سرحال شدم

    3. غذاهای تند و چرب استفاده نکنید و عسل و آبلیمو ناشتا، مصرف کنید. من امتحان کردم تاثیر زیادی داره

      1. بسیار عالی مهمترین نکات بر پیشگیری از دیابت یا چاقی ، اصلاح سبک زندگی (خوراک و فعالیت) هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *